مفهوم جدول عرضه و تقاضا در بورس

Wiki Article

راه دیگری برای بررسی قوانین عرضه و تقاضا وجود دارد. مفهوم عرضه و تقاضا وابسته به زمان نبوده و آسان ترین راه توضیح تغییرات قیمتی است. برای اینکه بیشتر مفهوم منحنی عرضه و تقاضا در بازار فولاد را بدانیم بهتر است اول با مفهوم چند کلمه که اکثر موقع ها شنیدید ولی شاید معنی آن را نمی دانید آشنا شوید. این دو مفهوم در تمامی بازارها از جمله بازار بورس کاربرد دارد. پس از اینکه قیمت به تعادل رسید، این قیمت میل به استمرار و باقی ماندن دارد. و تقاضای خط تقاطع، انحراف از این نقطه منجر به زیان کلی به اقتصاد می شود، که معمولا به عنوان یک ضرر کم وزن در نظر گرفته می شود. منحنی عرضه معمولاً یک منحنی با شیب مثبت است که نشان از رابطه مثبت قیمت و میزان عرضه کالا توسط بنگاه ها دارد. از سوی دیگر، هنگامی که قیمت ها بالاتر است، تولید کنندگان تشویق می شوند که میزان فعالیت خود را افزایش دهند تا سود بیشتری به دست آورند.


بازگشت به مثال تلویزیون، اگر هزینه های ورودی برای تولید یک تلویزیون در حدود 50 دلار به اضافه هزینه های متغیر باشد، تولید هنگامی که قیمت فروش تلویزیون پایین تر از 50 دلار است، بسیار زیان آور خواهد بود. اگر تلویزیون ها با قیمت ارزان 5 دلار فروخته شوند، تعداد زیادی از مصرف کنندگان این مجموعه ها را با تعداد بالا خرید خواهند کرد. به طور معمول، نقطه عطفی که در آن قیمت به سرعت از سطح به سمت پایین حرکت میکند، میتواند به عنوان سطح عرضه در نظر گرفته شود. فرضیه اصلی این نظریه در رابطه با تولید کننده است که بر نقش یک گیرنده قیمت تاثیر می گذارد. با این حال، اقتصاد فعلی جهانی تر از آن است که تا کنون بوده است و نیروهای اقتصاد کلان را می توان پیش بینی کرد. همانطور که متوجه شدید، تیم های توسعه دهنده این ارزها با استفاده از قانون عرضه، میزان عرضه را به مرور زمان کاهش میدهند تا نسبت تقاضا به عرضه افزایش یابد.


این امر منطقی است که ما از مصرف واحد های اضافی , سود حاشیه ما یا تمایل به پرداخت یک کالا کاهش می یابد , زیرا از هر واحد پی در پی مصرف شده رضایت کمتری می گیریم . منحنی عرضه به روش مشابه عمل می کند، اما این رابطه بین قیمت و عرضه ی موجودی یک محصول را از منظر تولید کننده به جای مصرف کننده در نظر می گیرد. به جای تعیین قیمت محصولات، این ورودی توسط بازار تعیین می شود و عرضه کنندگان فقط با توجه به قیمت بازار، تصمیم می گیرند چه میزان محصول تولید کنند. قراضه های جمع آوری شده در این مبادی توسط تعداد کمی ( ۰ تا ۱۵ ) بنگاه که گردانندگان اصلی عرضه بازار برای مصرف کنندگان بزرگ کشورند . دوم، در این سناریوی با توجه موضوع مورد نظر یک نیاز ضروری و اساسی انسان مد نظر است و از نیازهای پایه و ضروری انسان غذا است (هرچند تلویزیون دارای سطح مشخصی از ابزار مفید است، اما نیاز مطلق نیست). اساسا، به این دلیل که هر کس به راحتی میتواند یک تلویزیون را خریداری کند، تقاضا برای این محصولات باقی خواهد ماند.


که این کار را مبین فولاد آسیا برای شما انجام داده است. حمیدرضا طاهری زاده نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار کرد: پیرو مصوبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه تولید کنندگان باید عرضه خود را در بورس و بر پایه دلار ۴۲۰۰ هزار تومان افزایش دهند. عرضه مبلغی را نشان می دهد که تولید کنندگان مایل هستند و می توانند با هر قیمت معین به بازار عرضه کنند . هنگامی که قیمت محصول افزایش می یابد، تولید کنندگان مایل به تولید بیشتر محصولات برای دستیابی به سود بیشتر هستند. اگر check here قیمت بازار بالاتر از تعادل باشد , عرضه و تقاضا مقدار عرضه بیشتر از مقدار درخواستی خواهد بود . از طرفی نرخ دلار نوسان دارد و از سویی هم عرضه خودرو در بازار اندک است. وی افزود: خودرو از کالاهایی است که نرخ آن به طور مستقیم توسط دلار مشخص میشود. قیمت بر روی مقدار تقاضا از طرف مصرفکنندگان و مقدار تولید از طرف عرضهکنندگان اثر میگذارد. قانون عرضه و تقاضا در واقع یک نظریه اقتصادی است که توسط آدام اسمیت در سال 1776 محبوبیت یافت. اسمیت به آنها به عنوان دست نامرئی اشاره کرد که بازار آزاد را هدایت می کند. با این حال، اگر محیط اقتصادی یک بازار آزاد نیست، عرضه و تقاضا تقریبا به همان اندازه تاثیرگذار نخواهد بود.


تقاضا چیست؟

در واقع این سرمایه گذاران بزرگ نقش حمایتی را در بازار ایفا میکنند. افراد بجای خرید آن محصول، پول خود را صرف خرید محصولات دیگر میکنند یا حداقل برای کاهش احتمالی آن محصول در آینده صبر خواهند کرد. معمولا افراد در رفتارهای اقتصادی خود، رفع خواستهها و نیازهای فوری و ضروری را بر نیازهایی که کمتر ضروری هستند ترجیح میدهند و با توجه به نیازهای خود، مناسبترین روشها و ابزارهای در دسترس را انتخاب میکنند. در گام اول تشخيص مي دهيم که اين اتفاق بر عرضه تاثير مي گذارد و تقاضا تغييري نمي کند. تقاضا چیست؟ عرضه و تقاضا به شدت رفتار بازار را هدایت می کند، اما به طور کامل آن را تعیین نمیکند. رفتار به دنبال حداکثر میزان سود، منحنی عرضه را به سمت پایین می کشد. اصول عرضه و تقاضا در پیش بینی رفتار بازار بسیار موثر بوده است. گفتیم عرضه و تقاضا میتواند تحت تاثیر عوامل دیگری به جز قیمت باشد.

Report this wiki page